Gisteren stond opnieuw een wedstrijd gepland, dit maal te Heule alwaar een 10km stond geprogrammeerd (volgens Garmin 10,4km).   De laatste wedstrijd dateerde reeds van 21 juli te Roeselare en na 4 intensieve trainingsweken die eigenlijk perfect verliepen, was ik met hoge verwachtingen aangekomen.  De opwarming met collega-lopers Bjorn Desmet, Steven Hocedez en Carlo Verleyen volgemaakt en om 16h00 dus aan de start.
Ik plaatste me in de aanloopronde rond de piste in ongeveer 10de positie en startte met (voor mezelf toch) een vrij hoog tempo, maar dat voelde prima aan.  Maar na de eerste van de 4 ronden kreeg ik enorm veel last van mijn maag en voelde me eigenlijk slechter en slechter worden.  Dan maar de tweede ronde sterk vertraagd in de hoop de maagklachten wat te doen verminderen, maar hielp helemaal niks.  Dan maar eens volledig gestopt en een twingtal meter gewandeld  (jawel !) en gedronken.  Helaas bracht dit ook geen zoden aan de dijk waardoor ik de wedstrijd dan maar letterlijk 'uitgestrompeld' ben en aangekomen in een povere 41'30 (21ste plaats)
Dit was een gigantische teleurstelling.  Wellicht heb ik te veel of te laat gegeten wat bleek uit advies van Johan Santens & Frederic Van de Heede.

Enfin, er valt nu eenmaal niks aan te doen maar toch ontgoocheld na de zware trainingsarbeid.  De avond toch nog positief afgesloten met vrouw & kinderen bij Johan & Frederic met een hapje en een drankje aan het zwembad te Waregem (alé, den bar hé)

Blijven trainen zeker !?


Picture
9/25/2012 01:53:36 am

THX for info

Reply



Leave a Reply.