Hallo,
Vandaag stond de laatste wedstrijd op het programma voor 'D-day' (nog slechts 3 weken ..) Voor de 25ste keer stond immers Dwars door Izegem op de joggingkalender. Dit is een ietwat speciale wedstrijd, omdat de eerste 22,5km in groep wordt gelopen aan 12km/h, waarna de resterende kilometers aan eigen snelheid mogen worden afgehaspeld.
Om 14h00 stonden er een tachtigtal lopers aan de start voor een mooi trainingsloopje. Het weer was prima, omstandigheden ideaal dus.
De eerste 22,5km werden gelopen in ongeveer 1h55 waarna het startsein werd gegegeven voor de eigenlijke wedstrijd.   Onmiddellijk gingen een groot aantal lopers op het gaspedaal staan, maar ik verkoos voorzicht te beginnen. Ik vermoed dat ik startte in ongeveer 25ste positie.   Geleidelijk aan werd het tempo opgedreven waardoor ik steeds meer lopers begon in te halen, alsook de eerste vrouw (oef).  Met een gigantisch goed gevoel maalde ik de kilometers af en eindige (na een toch moeilijke laatste km met een stijle klim)  als elfde.   Ik was heel tevreden met de manier waarop het verliep. De plaats speelt op zich geen rol. 
Voor de statieken, de laatste 7,5km liep ik in 30'14.  Daarna nog een kwartiertje losgelopen (zot zijn doet geen zeer !)
Even toch Hans Detavernier bedanken voor het aanbrengen van het water en morele steun en coaching tijdens de laatste 2km !
De wedstrijd zelf werd gewonnen door Nico Serroen, met een straat (=2minuten) voorsprong op Andy Vanhaelewyn.
Morgen en maandag heel rustig recuperatie trainingen op het programma.
Tot binnenkort !
Peter
joost
9/5/2010 09:10:10 pm

Goe bezig, het tij lijkt net op tijd te keren. De langere afstand lijkt je toch wel te liggen precies. Hopelijk je eetlesje geleerd in Heule nu. Dit kan je achter je zetten. Success met de marathon!

Reply
5/30/2012 08:15:14 am

is soon

Reply



Leave a Reply.